Helårsbeboelse i camper

Besvar
Mariatn

Helårsbeboelse i camper

Indlæg af Mariatn » 2017-08-2 20:23

Da jeg går og leger lidt med ideen om at bygge et tiny house, håber jeg at der er nogen af jer der kan være mig behjælpelig med nogle svar.
Det tiny house jeg vil bygge er til helårsbeboelse, er mobilt og svarer efter reglerne til en campingvogn.
Det er efterhånden ret udbredt i USA, men herhjemme er reglerne jo ikke ligefrem nemme at finde ud af :)
Mit problem ligger ikke i selve bygningen af huset, men i parkering og reglerne deromkring efterfølgende.
Vi ønsker at bo tæt på Kbh (længst væk rødovre, men så centralt som muligt).
Om sommeren er dette ikke et problem, da der jo er nogle centrale campingpladser, men hvad dælen gør jeg om vinteren?
Huset skal have el, vand og det skal være muligt at komme af med vand fra håndvasken (ikke toilet, da det er kompost)
Alle løsninger modtages med kyshånd, min ide er i forvejen kreativ set med danske øjne, det ved jeg :)
Det vigtigste er at jeg overholde danske regler, da det bliver mit hjem, og jeg ikke vil risikere ikke at måtte bruge det.
Jeg ringede til parkering Københavns Kommune idag, og de sagde at hvis det bare vejede under 3500 kilo måtte jeg parkere det præcis som en almindelig personbil.
På forhånd tak :)
Maria

mylle

Re: Helårsbeboelse i camper

Indlæg af mylle » 2018-05-14 08:09

Absalon Camping er helårsåben, men om de vil have dig stående ved jeg ikke.

Besvar