Eftermontering af motorafdækning

Tekniske spørgsmål om autocamperer
Besvar
Brugeravatar
fiknu

Eftermontering af motorafdækning

Indlæg af fiknu » 2012-11-24 10:31

Da jeg har haft store problemer med at der samles store vandmængder oven på motoren i min Fiat 2,3 multijet fra 2007, med risiko for at vandet drypper ned på tandremmen og fryser til is. Konsekvensen heraf kan resultere i, at når motoren startes, hopper tandremmen over nogle spor. I værste fald kan dette få uoverskuelige følger for motoren.
Derfor har jeg eftermonteret en afdækning på toppen af motoren som er på de nyerer årgange.

Se billederne

Mv. camperhilsen
1001 fiknu
Vedhæftede filer
IMG_1462.JPG
Top af montor inden afdækning
IMG_1463.JPG
Monteringskit til fastholdelse ag dæksel og slanger
IMG_1464.JPG
Det færdige resultat
IMG_1465.JPG
Totalpris reservedele kr. 584,-

henrik-2097

Re: Eftermontering af motorafdækning

Indlæg af henrik-2097 » 2013-03-21 20:19

Noget tilsvarende fik jeg gjort på min (også Fiat Ducato x250 med 130-motoren produceret af Fiat i 2006), men da der er en 'kampagne' på det var det uden regning. Min afdækning ser dog lidt større ud.

Det skete ganske vist under garantiperioden (efter at jeg havde ændret den). Det undrer mig at det ikke er noget forhandleren havde klaret - tvært imod lod han den stå og ruste videre i de 7 måneder der gik fra vi havde købt den til den blev leveret selvom han lovede at køre den indendørs. Stol aldrig på din forhandler.

Du kan se hvilke kampagner der er på din Ducato på http://www.fiatcamper.com (nu også på svensk).

Besvar